The dreamers
Tre cineaster – den amerikanske utbytesstudenten Matthew och tvillingparet Théo och Isabelle – har kommit varandra nära genom sitt gemensamma intresse. Matthew fascineras av Théo och Isabelles oortodoxt intima band. När tvillingarnas föräldrar reser bort en månad bjuds Matthew in att bo hos dem, och de förlorar sig i filmisk fantasi. The Dreamers är ett romantiskt drama av Oscarsbelönade Bernardo Bertolucci, med Michael Pitt, Louis Garrel och Eva Green i huvudrollerna.