The Formula
Ingenjörsstudenterna Quinn och Graham har upptäckt den matematiska formeln för hur man raggar till sig ett ligg. Quinn är en hopplös romantiker och faller pladask för en ung lärarstudent. Graham är raka motsatsen och tror att nyckeln till drömbruden är att ligga med så många som möjligt. Formeln följer Quinn och Graham på deras dejter, men slutsatsen är uppenbar - det finns inga genvägar till äkta kärlek.