The Master
Året är 1950. Före detta marinsoldaten Freddie har svårt att anpassa sig till ett normalt liv efter andra världskriget, och istället börjar han dricka och driva runt. En dag kommer Freddie i kontakt med den karismatiske Lanchester Dodd, även känd som "The Master". Dodd är ledare för en grupp som kallar sig "The Cause", vars trossamfund vinner alltmer i popularitet. Freddie gör nu allt för att följa den väg som utstakats av mästaren. Regi: Paul Thomas Anderson. I rollerna: Philip Seymour Hoffman, Joaquin Phoenix, Amy Adams, Laura Dern, Lena Endre, Ambyr Childers m.fl.