The Memory Keeper's Daughter
1964 separerade dr David Henry (Dermot Mulroney) sin dotter från hennes tvillingbror för att gömma dotterns Downs Syndrom från hans fru. Efter att han anförtrott barnet till en sjuksköterska (Emily Watson), skär David av all kontakt för att fokusera på sin fru (Gretchen Mol) och sin son. Över de nästkommande 25 åren, växer hans dotter upp till en vacker vuxen människa medan Davis ser resten av sin familj falla isär, då han vet att han aldrig kan avslöja sin mörkaste hemlighet.