Nötknäpparen och de fyra världarna
Allt Clara önskar sig är nyckeln till en ask som innehåller en gåva från hennes döda mor. En gyllene tråd leder henne till nyckeln, men den försvinner in i en underlig, parallell värld. Där möter Clara soldaten Phillip, ett gäng möss och regenterna som härskar över tre av världarna. För att få tag i nyckeln måste Clara och Phillip bege sig till den olycksbådande fjärde världen.