The Pyramid
Under alla år har det vilat en förbannelse över världens uråldriga underverk och de upptäckare som vågar gräva i mysterierna. Det får en grupp arkeologer erfara när de upptäcker en bortglömd pyramid i den egyptiska öknen. När de väcker pyramidens ohyggliga hemligheter till liv inser de att de jagas av en mardrömslik uråldrig ondska.