The Roaring Twenties
Oscarsvinnarna Humphrey Bogart och James Cagney spelar i denna berättelse om tre vänner som återvänder till USA efter första världsk riget, en tid präglad av jazz, lönnkrogar och spritlangare i "The Roaring Twenties!" George Hally (Bogart), Eddie Bartlett (Cagney) och Lloyd Hart (Jeffey Lynn) blir rika och mäktiga då de arbetar på båda sidor av lagen under årtiondet efter kriget. Men börskraschen och en kvinna, Jean Sherman (Priscilla Lane), älskad av både Hally och Hart, orsakar ett våldsamt slut på deras brottsliga liv.