The Running Man
I en nära framtid måste deltagarna i det dödliga tävlingsprogrammet The Running Man överleva i 30 dagar medan de jagas av professionella jägare, med varje rörelse sänd till en blodtörstig publik och varje dag som går ger en större kontantbelöning. För att rädda sin sjuka dotter tvingas arbetarklassens Ben Richards (Glen Powell) delta i tävlingen av programmets hänsynslösa producent (Josh Brolin). Bens trots, instinkt och envishet gör honom till publikens favorit och ett hot mot hela systemet.