The Two Bills
Bill Belichick kommer en dag att gå med Bill Parcells i Pro Football Hall of Fame. När tiden är inne kommer de att dela mer än en plats i Canton – och samma förnamn. The Two Bills, regisserad av Ken Rodgers och producerad av NFL Films, tar en titt på den fyra decennier långa vänskapen mellan dessa två mästerliga tränare. De träffades första gången när Belichick var tonåring och hans far var tränare i flottan medan Parcells var tränare i armén. Samma dag i 1979 blev de assistenter till New York Giants, och efter att Parcells tog över som huvudtränare vann de två Super Bowls tillsammans. Belichick, som var beroende av vad han lärde sig av Parcells, kom att vinna fem Super Bowls med Patriots. Genom alla upp- och nedgångar i sina karriärer, inklusive några minnesvärda matcher när de mötte varandra, formades en vänskap som få har fått uppleva. Två Bill, men en episk historia.