The Unknown Runner
En berättelse om kamp, uppoffringar och hängivenhet. Upptäck världen bakom de kenyanska långdistanslöparna. Vi får följa den kenyanska toppidrottaren Geoffrey Kipsang i sitt hemland på träningslägret i Kaptagat tillsammans med sin tränare Patrick Sang inför debuten i Berlin Marathon 2012. Berättelsen kommer också att fokusera på Global Sports Communication, managementbyrån för toppidrottare som Haile Gebrselassie. Vi får se hur idrottaren får stöd, både i hemlandet och under de internationella tävlingarna. Filmen ifrågasätter också de kulturella och historiska aspekterna av långdistanslöpning i Kenya.