The Whistleblower
Kathryn Bolkovac, tidigare polis i Nebraska, kommer till Bosnien som FN-observatör. Hennes uppdrag är att hjälpa polisen i människorättsfrågor. Hon inser snart att en stor del av poliskåren är involverad i korruption och människohandel.