Touch of Evil
I denna nerviga film noir om moraliskt förfall spelar Orson Welles själv huvudrollen som Hank Quinlan, en korrumperad polis som sätter dit en ung mexikan i en tillspetsad komplott. Charlton Heston är den hedervärda mexikanska narkotikaspanaren som hamnar i bråk med den rasistiska Quinlan efter att ha kommit hans hemligheter på spåren.