Den här nyskapande filmen från Disney liknar ingenting annat du sett förut. Låt dig sugas in i TRON:s digitala värld, där den hyllade Jeff Bridges spelar huvudrollen i ett visuellt omtumlande äventyr med effekter långt bortom fantasins gränser. När Flynn, världens störste spelskapare, skickar ut en hemlig signal från en dold digital värld, fångas den upp av hans son, som bestämmer sig för att rädda fadern som är försvunnen sedan länge. Tillsammans med den orädda kvinnliga krigaren Quorra kämpar far och son för att besegra ondskan i ett svindlande cyberuniversum.