Tuffa gossar
I centrum finns den osannolika men mycket speciella vänskap som utvecklas mellan två 11-åriga pojkar. Obie är en pojke från de liljevita förorterna som kämpar med sin fars nyliga bortgång medan Scam är en produkt av innerstaden, lika gatusmart som ensam. Tillsammans delar de en odyssé full av omåttlig humor och fängslande spänning som lär dem att det är egenskaper och kärlek, och inte storlek, ålder eller längd som gör en människa stor. Robert Mandel som regisserade FIX har gett Big Shots en upplivande rytm som skickligt upprätthåller balansen mellan berättelsens skrämmande delar och överraskningar och dess varma, kunniga utforskande av två pojkar som är på väg att bli män. Med förstklassiga birollsinnehavare är detta en film som hela familjen kan njuta av.