Tukdam: Mellan världarna
De flesta av oss betraktar döden som något entydigt, något som helt och hållet kan förklaras av den medicinska vetenskapen. Men i det som tibetanska buddhister kallar "tukdam" dör erfarna mediterare på ett medvetet kontrollerat sätt, och deras kroppar förblir livliknande i flera dagar eller veckor efter den kliniska döden.