Essex Vendetta
Filmen kretsar kring Spencer Atkins, en familjefar som tvingas ge sig in i den kriminella världen för att skydda sin familj och säkra deras framtid. Han blir involverad i en rad riskfyllda knarkaffärer som tar honom från Essex i England till soliga Malta. Men kommer belöningarna vara värda priset han måste betala för dem?