Vi Måste Gå
VI MÅSTE GÅ är en dokumentärfilm som följer det egyptiska fotbollslandslagets och deras tränare Bob Bradleys resa och kamp för att komma till 2014 års FIFA World Cup. Egypten har en av Afrikas rikaste fotbollstraditioner, men trots framgångarna på den egna kontinenten har laget inte uppnått fotbollens ultimata mål på 24 år. Nu har Faraonerna, tillsammans med sin amerikanske tränare – hur osannolik lottningen än blev – chans att göra ännu mer än uppnå deras gemensamma dröm att kvala in till VM. De har chans att ena ett bittert tudelat land.