"A team called Spain" är den intima berättelsen om ett lag som har gjort en av de mest överraskande bedrifterna i spansk sporthistoria. Under fyra fartfyllda avsnitt sammanflätas spelets frenetiska tempo med relationerna mellan fotbollsspelare med mycket olika personligheter i en häpnadsväckande berättelse.