Wolfgang
Wolfgang Puck är en av historiens mest hyllade köksmästare. Men innan han kom i var mans mun, lagade han mat som barn, vid sin mors sida i Österrike. Wolfgang tog sig igenom en svår barndom och såg sig snart leva bortom den österrikiska landsbygden. Vid 14 års ålder inledde Wolfgang sin formella kulinariska utbildning i Paris, och gjorde sig ett namn i några av Frankrikes mest kända restauranger. 1975 kom Wolfgang till Los Angeles, som vid den tidpunkten var en kulinarisk öken, känd för hamburgare och gammaldags, stabbig mat. Hans franska utbildning och äventyrlighet i kombination skapade en ny matstil i LA. Wolfgangs restaurang, den världsberömda Spago, blev tillhåll för de rika och berömda, med Wolfgang som huvudattraktion. Med hans innovativa stil och nya recept blev det kaliforniska köket känt över hela landet. Wolfgang Puck ses nu som den förste "kändiskocken" och har öppnat dussintals restauranger över USA. Han har utvecklat vår uppfattning om fine dining och gjort det kaliforniska köket känt i hela världen. Detta är hans berättelse.