Zone 414
Zon 414 är en koloni bestående av människoliknande robotar. När skaparen Marlon Veidts (Travis Fimmel) dotter försvinner anlitar han privatdetektiven David Carmichael (Guy Pearce) som tillsammans med AI:n Jane (Matilda Lutz) ska hitta flickan. Samtidigt som de löser mysteriet avslöjar de ett brott som får dem att ifrågasätta motiven bakom Zon 414 "Robotarnas stad".