100 Foot Wave
Surfpionjären Garrett McNamaras jakt på en 30-metersvåg förändrar hans liv, hans sport och den lilla portugisiska fiskebyn Nazaré för all framtid.
Chapter I - Sea Monsters
Efter att ha upptäckt Nazarés monstervågor ger sig proffssurfaren Garrett McNamara ut för att förverkliga sin dröm om att rida på en 30-metersvåg.
2017 banar Nazarés dittills största våg väg för ett slaget rekord - och en bruten rygg.
Världens främsta surfare kommer till Nazaré för WSL:s Tow Surfing Challenge, och Garrett undrar om säkerhetsföreskrifterna är tillräckliga.