A Romance of the Little Forest
Years ago, the workaholic botany professor Zhuang Yu (Vin Zhang), oblivious and lacking social graces, unintentionally broke the heart of an aspiring scientist Yu Mei Ren (Esther Yu) by flat-out rejecting her confession. Years later, Mei Ren has become a successful fashion blogger and is unexpectedly reunited with her former crush. Determined to get revenge, she plans to make the botanist suffer for the hurt he caused her. However, her old feelings for him begin to resurface, complicating her scheme. Will Mei Ren make Yu pay for the hurt he once caused her, or will she get a second chance at love? This 2022 Chinese drama series was directed by Cai Cong.