Against the Odds
Marinkåren i Hue
Hue i Vietnam var skådeplats för en av Vietnamkrigets hårdaste strider där 2 500 bataljoner ur USAs marinkår besegrade fienden trots sitt underläge.
Fördömda ingenjörer
I december 1944 verkade tyskarna vara besegrade, men man lyckades i hemlighet få ihop hela 600 000 härdade trupper i ett försök att inta Antwerpen.
I november 1943 invaderade USAs väpnade styrkor Tarawas stränder för att försöka rubba det starka japanska fästet på atollön.