World War II With Tom Hanks
I september 1939, möjliggjort av ett hemligt avtal mellan Adolf Hitler och Josef Stalin, invaderar Tyskland Polen med sin blixtsnabba stridsvagnskrigföring och kastar Europa tillbaka in i krig.
Berättelsen om Operation Barbarossa, Adolf Hitlers massiva överraskningsinvasion av Sovjetunionen 1941. Det här är den största och mest kostsamma landoffensiven i mänsklighetens historia.
Japan trappar upp kriget i Kina, vilket leder till allt hårdare sanktioner från USA och omfattande upprördhet. Drivet av resursbrist och militär ideologi attackerar Japan Pearl Harbor i ett drag som kommer att omforma andra världskrigets gång.
Berättelsen om hur Amerikas kamp för att kontrollera haven mot de skrämmande tyska ubåtarna i Atlanten och Japans fruktade flotta i Stilla havet slutligen vänder krigets gång.
Efter attacken mot Pearl Harbor sveper de japanska styrkorna över Sydostasien. På Guadalcanal får amerikanska marinsoldater den blodiga uppgiften att stoppa deras obevekliga framryckning.