I rollerna Jeannie Mai
Eleven cooks are thrown into a media challenge; for the Test challenge, they prepare a dish that made them fall in love with cooking; at the end, one cook gets sent home.
Head judge Dan Souza is back with Morgan Bolling and Jeannie Mae hosts; the task examines the cooks' egg techniques; the test challenges the cooks to make comfort food with a twist; Bryan Ford joins the kitchen as the guest judge.
The eight remaining cooks are paired up to showcase their collaboration skills; they have 30 minutes to collaborate on a 90-second "how-to" demo for media challenge; they must get the most information across in a small amount of time.
Seven cooks remain and they have a mystery on their hands; the home cooks must create a dish from five mystery ingredients; Jeannie and Dan welcome Bryan Roof from "Cook's Country" to present his ingredients to one lucky individual.