Animal Stories
Studio Film Bilder bad flera talangfulla unga animatörer, nyutexaminerade från Filmakademie Baden-Württemberg, att välja ett djur, skriva en berättelse, skapa en design och animera det i sin personliga stil. Animatörerna fick konstnärlig frihet att skapa något unikt. Det fanns bara två önskemål till konstnärerna: för det första skulle filmerna vara begripliga för små barn, och för det andra skulle de vara roliga och känslosamma. De animerade kortfilmerna användes i det populära SWR-programmet "Jag känner ett djur", som bland annat vann Prix Jeunesse.
Rockin' Rhino
Att dansa är kul! Men att dansa ensam är bara hälften så roligt. Den lilla noshörningen måste hitta ett sätt att få alla att dansa med.
Snöbollskrig är kul för alla! Men eftersom det är så kallt ute måste pingvinen hitta på något speciellt för att få med sina vänner i leken.