Before They Kill Again
När en förhandlare kallas till en gisslansituation måste han hitta ett sätt att övertala skytten att lägga ner sina vapen innan människor dör.
En mördare som kopierar Zodiac-mördaren terroriserar New York och polisen försöker komma på hans identitet. Erfarna utredare försöker överlista honom.
En utredare upptäcker att han känner en kidnappare personligen, och chansen att få tillbaka offret vid liv nu hänger på hans relation med en galning.