Clash of Ancient Warriors
Clash of Ancient Warriors är en serie som använder modern vetenskap för att undersöka mysterierna med de mest legendariska striderna från antiken. ölj vikingarnas belägring av Paris 885 e.Kr., spartanerna mot perserna i slaget vid Thermoplyae, Hannibal mot Rom i slaget vid Cannae, Tempelriddarna mot Saladdins ryttare vid Mongisard, och greker mot trojaner i belägringen av Troja ... Geniala...
Julius Caesar och hans legioner belägrade Gergovia, huvudstaden i Arverni-stammen i hjärtat av Gallien. Men för första gången stod han inför en koalition av alla galliska folk, som hade samlats kring en ung ledare: Vercingetorix.
I slaget vid Sekigahara (1600) i Japan triumferade Tokugawa Ieyasu, gjorde slut på feodala konflikter och inledde Tokugawa-shogunatet, som enade landet under en centraliserad regering.