Climate Impact Asia
Tsunami Coastal Lab
Naturliga faror är en ständig utmaning för över 400 miljoner människor som lever i lågliggande samhällen längs större floddelta regioner i kustområden. Händelser som tyfoner och tsunamier hotar deras överlevnad.
Ris - en basföda för många i Asien. Den står för 1/3 av energin i genomsnittlig asiatisk kost och är inkomstkälla för mer än 500 miljoner människor. Vad är framtiden för våra baslivsmedel som ris? Och hur tar vi itu med osäkerheten vi möter i föränderliga tider?