Croodarnas begynnelse
När Mommo flyttar in i croodarnas grotta driver hon Grugg till vansinne och generar Iip inför den första gruppen coola ungdomar som världen skådat.
När snobbiga grannar flyttar in och börjar klaga på benhögen som blockerar deras utsikt bestämmer sig croodarna för att spela dem ett spratt.