Smurfarna 2
Den onde trollkarlen Gargamel skapar ett par okynniga Smurf-liknande varelser som kallas för busar i hopp om att de ska hjälpa honom komma åt den magiska smurfessensen. Han upptäcker dock snart att han behöver hjälp av Smurfan, som känner till hemligheten som kan förvandla busarna till riktiga smurfar. När Gargamel och hans busar kidnappar Smurfan från Smurfbyn och tar henne till Paris är det upp till Gammelsmurfen, Klumpmurfen, Buttersmurfen och Kokettsmurfen att återknyta bekantskapen med sina mänskliga vänner, Patrick och Grace Winslow, och rädda henne!