Smurfar
Smurfan (Rihanna) leder gänget på ett våghalsigt räddningsuppdrag för att rädda Gammelsmurfen (John Goodman) efter att han mystiskt kidnappats av de onda trollkarlarna Razamel och Gargamel. Smurfarna slår ihop sig med nya vänner i ett episkt äventyr som tar dem till den verkliga världen, där de upptäcker att deras sanna öde är att rädda universum.