Dexters Laboratorium
Dag efter dag smyger det unga geniet Dexter in i sitt hemliga laboratorium i sovrummet för att lösa problem, från att rädda världen till att stoppa mobbare på skolan. Han avbryts bara av sin nyfikna ballerinasyster Dee Dee.
Dexter är avundsjuk på sin nya klasskamrat. / En intelligent chimpans försöker hämnas på människorna som skapade honom. / Dexter försöker snabba på åldrandet.