När 10-åriga Timmy Turner kämpar med skolan och uppväxten vill hans excentriska gudföräldrar, de magiska feerna Cosmo och Wanda, gärna hjälpa till att uppfylla hans önskningar. Ofta orsakar de dock mer problem än de löser.
Att ärva en Crocker, Min stora feta grekiska fest
Crocker försöker hitta en arvinge till sin påstådda förmögenhet. När han av en slump får omhänderta Poff är framtiden säkrad. - Timmy önskar att han fick gå på en "riktig" grekisk fest och hamnar på berget Olympen med riktiga gudar.
Mösshysteri, Ett otyg till intyg
Poff har sett för många avsnitt av den våldsamma tecknade serien "katt & råtta", och förvandlar Timmy och Vicky. - När Crocker besöker familjen Turner för att klaga på Timmys dåliga betyg, utbryter kaos i huset.