Djupet
Havet är djupt och fullt av hemligheter. Familjen Nekton bor på ubåten Arronax, de älskar äventyr och vill utforska alla dessa hemligheter. På vägen stöter de på allt från fantastiska undervattensvarelser till farliga pirater.