Waterfilter
Ben, Gwen och Max tur till Niagarafallen avbryts av de hemska Hydromander-varelserna som attackerar dem och andra turister.
När han vinner stort i tv-spelet Sumo Slammers får Ben för sig att han ska vinna en wrestlingmatch på riktigt - tills en skrämmande brottare vid namn Järn-Kyle utmanar honom.
Bens och Gwens campingresa avbryts av känslokalla Väderbotar - Gust-o, Hail-o och Shock-o, men en icke fungerande Omnitrixare som fyrar av en röra av aliens kanske inte är den bästa prognosen.
I en fridfull kuststad måste Ben möta inte bara den ålderdomlige antagonisten Steam Smythe och hans senaste skapelse - Bläck-klock-boten - utan också sin värsta, mörkaste fasa: bläckfiskar!