Pyjamashjältarna
Ugglis och Flash Flip-fallet / Kattpojken och dozerstyltan
När Romeo raderar alla sagor ur böckerna tar Ugglis hjälp av Flossy Flash. Romeo använder boxningshandskar för att bryta sig in i muséet och stjäla ett jetpack.
Nattninjan stjäl all sportutrustning från Sportdagen till sina minininjor. Romeo tar en flygödlemodell från dinosaurieutställningen och gör den till flygande robot!
Romeo stjäl Geckos röst men Gecko är inte säker på att han vill ha tillbaka den innan sin poesipresentation. Nattninjan har stulit Mäster Fangs värdefulla svärd.