Martin gör hembesök till en skogvaktare som delar sitt boende med en gigantisk ekorre.
Rykten om doktorns "lilla" problem med blod går runt i byn. Peter Cronk är skadad och oron om hans hälsa för Martin och Louisa närmare varandra.