The Devil's Chord
När Doktorn och Ruby träffar Beatles upptäcker de att den mäktiga Maestro försöker förändra historien.
Doktorn har hamnat mitt i ett fruktansvärt krig på Kastarion 3, och han måste räkna ut hur han kan rädda sig själv, Ruby och hela planeten efter att han råkat kliva på en landmina som han inte kan kliva ner från.
Doktorns liv förändras för alltid när han och Ruby anländer till en bal år 1813 och träffar en mystisk prisjägare som kallas Rogue.