Dopamin
Maiken och Jacobs förhållande står still. Men allt ändras när sjuksköterskan Ida kommer in i deras liv. Hon är vacker och färggrann och blåser liv i Maikens gråa vardag.
Bakfulla går Maiken och Ida till jobbet och väcker erfarna sjuksköterskan Anettes vrede. Allt blir värre när en patients liv är i fara och Maiken skakas djupt av upplevelsen.
Sjukhuset utreder dödsfallet och Maiken, Ida och Jacob sover över i Maikens barndomshem medan de inväntar resultatet och försöker njuta av helgen. Kommer de hållas ansvariga?
Helgen har fört Ida och Maiken ännu närmare varandra och Jacob börjar känna sig utanför. Till sist ställer Jacob ett ultimatum. Vill du vara med mig - eller Ida?