Doug to the Rescue
Utrustad med en banbrytande infraröd drönare beger sig Doug Thron in i katastrofzoner för att rädda katter och hundar som lämnats kvar.
Lost Dogs of Louisiana
Efter Hurricane Laura åker Doug till Louisiana för att hjälpa en lokal brandman att hitta hans försvunna hund och påbörja en räddningsoperation i den hårt drabbade staden Lake Charles.
Med hjälp från djurräddningsexpertern Aja Estro fortsätter fortsätter Doug sina outtröttliga sök- och räddningsuppdrag runt staden Lake Charles efter Hurricane Laura.
Doug ger sig in i de nedbrända kvarteren i Talent, OR med sin gamla kompis Shannon Jay för att rädda kattdjur som haft oturen att lämnats kvar efter skogsbrandsevakueringarna.
Doug kallas till Puerto Rico för att hjälpa sin gamla vän och räddningspartner Aja Estro med en enorm herrelös hundpopulation och hamstringsfall över hela ön.
Doug tittar till några av hundarna han har räddat innan han vänder sin uppmärksamhet mot den öknen utanför LA och en boxer som har fått klara sig själv i vildmaken i 15 månader.