Downtime
Take a behind-the-scenes look into the lives of pro mountain bike athletes during the off-season. Find out how they train, how they relax, and how they bounce back from injuries and setbacks.
Loïc Bruni
French MTB rider Loïc 'Brownie' Bruni dominated the Junior ranks in 2012 and a successful 2013 followed as Loïc established himself as a genuine threat to the top spots for 2014 onwards.
In New Zealand we catch up with Trek World Racing’s Brook Macdonald. A bad shoulder injury picked up while training ruined his 2013, but this season he’s freshly healed and pushing as hard as ever.
As the UCI World Cup entourage prepares to head to Fort William for the British round, Marc Beaumont has his eyes firmly on adding to his current tally of two World Cup wins.
Following an injury in the off-season, Stevie Smith’s hopes of retaining the World Cup in 2014 look slim, but his preparations have been no less thorough as he discusses his road to recovery.
British mountain bike rider Josh Bryceland goes back to where his two-wheeled adventures all began on the trails near Poynton. Find out how he honed his skills in the forests of England and Wales.