Drag Heals
Drag Heals är en hybrid mellan scenworkshop och dokumentärserie som följer dragartister under en intensiv månads workshop där de skapar sin egen scenshow. I varje workshop ansluter en gästcoach till scenregissören Tracey Erin Smith för att utforska djupa berättartekniker och de unika färdigheter som krävs av en dragartist.
Möt Mentorerna
De nya eleverna går på sin allra första lektion på Drag School och träffar andra män som också drömmer om att bli fantastiska dragqueens.
För många av de nya queens kommer veckans övning vara allra första gången de provar och uppträder i klackar.
Queens uppträder för varandra för att vänja sig vid att vara på scenen. Vissa glänser medan andra har en lång väg att gå när de skapar sina nummer inför den kommande offentliga showen.
Queens blir äkta och delar personliga berättelser som har format de personer de är.
Queens reflekterar över Drag School och resan som har fört dem till en offentlig dragshow som överraskar publiken med sin råa emotionella djup.