E.B. White's Charlotte's Web
När grisen Wilbur får veta att han föds upp för att slaktas lämna spindeln Charlotte budskap i sitt nät för att övertala bonden att låta honom leva.
E.B. White's Charlotte's Web Part 1
Grisen Wilbur lever på en bondgård, där han träffar sin nya vän: den rappa och kloka spindeln Charlotte.
Wilbur och Fern omfamnar sitt nyfunna kändisskap, men genom en ödets nyck blir Wilburs öde plötsligt osäkert igen.
Charlotte, Wilbur, Fern och familjen beger sig på marknad! Kommer WIlbur att vinna det blå bandet och därmed rädda sitt liv?