Electric Bloom
Vi följer ett tjejband från att de träffades i mellanstadiet fram till idag, och lär sig hur deras liv före berömmelse fortsätter att driva deras framtida musikaliska topplistor.
Hur det började
Efter att ha tvingats uppträda tillsammans i "Battle of the Bands" återförenas Posey, Jade och Tulip trots sina olikheter och genomför ett elektriskt framträdande.
Posey oroar sig för att Shelly Sharp är arg på henne efter att Electric Bloom vunnit platsen för homecoming-framträdandet. Till slut får Posey veta att inte alla kommer att gilla henne, och det är okej.
Tjejernas förälskelse i Lucas Jasper når sin kulmen på skolmusikalen och orsakar kaos på premiärkvällen. Till slut lovar de varandra att aldrig låta en kille förstöra deras vänskap igen.