Elvis & Benny
Bästa vännerna Elvis och Benny hittar på fantastiska äventyr i en knasig fantasivärld. De är galet kära i den vackra men hetlevrade sjöhäst-sjöjungfrun Toucane. I sin fyr, omgiven av skeppsvrak i ett ökenlandskap, leker de tryggt ovan jord. Men faran lurar under marken i form av ett gigantiskt blått kanin-hummer-monster, Sandy. När det krisar kommer deras beskyddare, gummiankan och shapeshiftaren Babette, till undsättning.
Fire
Elvis och Benny ger sig ut på ett kaotiskt äventyr när Sun andas eld på Rooster, Babette lagar mat med Fire, och Elvis leker med Fire. Fire växer och orsakar kaos, men så småningom hjälper Babette, Benny och Toucane till att återuppbygga sin fyr. Fire lär sig att uppföra sig, och allt slutar lyckligt.
Moon
Sandy jagar Elvis och Benny ända tills hon fastnar under en fyr. De flyr till månen, men blir attackerade av månen själv. Babette förvandlas till en månlandare och de undkommer med nöd och näppe. Fyren faller tillbaka till jorden, krossar Sandy och halverar månen.
Elvis och Benny fixar för Toucanes födelsedag. Tupp slår in en present, men Solen försöker äta honom. Elvis och Benny hämtar en diamantring från Sandys mage, men Toucane tycker den luktar illa och kastar bort den. Tupp fångar den, men Solen äter honom. Babette kommer med en tårta, och Toucane firar medan Elvis och Benny blir kvar utanför.
Elvis och Benny är vrålhungriga, men när Babette serverar brysselkål till middag vägrar de att äta. Kaos utbryter och ett fullskaligt krig är ett faktum. Till slut måste de smaka kålen och bestämma sig - är den verkligen så hemsk?