Josh Gates är på jakt efter utomjordingar. Han besöker NASA och en alienexpedition i Chile, där forskare gjort nya upptäckter.
Josh besöker Zimbabwe och intervjuar några av de vittnen som säger sig ha sett ufon här. I England undersöker han ett fall som också är känt som "Europas Roswell".
Josh letar efter spår av utomjordiskt liv i USA, och undersöker ett hett fall i Arkansas. Och så kommer det fram chockerande nya bevis om den kända kraschen i Roswell.