Expedition Bigfoot
Skickliga utredare använder ny teknik för att analysera bevis från flera års Bigfoot-observationer för att ta reda på var och när de har bästa möjlighet att få en skymt av denna mystiska varelse.
Russell hittar en lämning från vad han tror är Bigfoots lägerplats. Samtidigt slår sig den nya teammedlemmen Ronny ihop med Mireya. De båda beger sig till lägret för att samla DNA.