The Alaska Triangle
The Missing Douglas
Experter undersöker om en portal till en annan dimension i Alaska-triangeln kan ligga bakom försvinnandet av ett flygplan år 1950, med 44 militärer ombord.
Det kommer flera rapporter från människor som säger sig ha sett ett sjöodjur i Alaska. En kryptozoolog pratar med vittnen och undersöker videomaterial som aldrig tidigare visats.
En kvinna säger sig vara under attack av en osynlig kraft. Går det att koppla händelserna till en gammal amerikank legend om en mystisk art av jättar?
Ett hotell får problem då deras gäster vittnar om en aggressiv våldnad. Dessutom - är en varelse som kan byta skepnad ansvarig för tusentals fall av bortförda personer i Alaska-triangeln?
År 1918 sjönk SS Princess Sophia under mystiska förhållanden nära Juneau, Alaska. Experter söker svar på vad som orsakade skeppsbrottet när en spökjägare försöker kontakta offren.