Faster!
The Highway
Sedan begynnelsen har mänskligheten sökt att gå längre och snabbare. Över tid har vägar utvecklats från stigar till höghastighets motorvägar med begränsad tillgänglighet.
The Shopping Mall
Under en livstid spenderar många av oss timmar, veckor och även månader i deras täckta, klimatkontrollerade, allting-under-ett tak.
Uppfinningen av den förseglingsbara plastburken 1946 förändrade hur vi handlar mat, hur vi lagar mat och hur vi äter.
Efter att ha upptäckts av en slump år 1946 har mikrovågsugnen revolutionerat kök och är idag en av de vanligaste hushållsapparaterna i hela världen.